Kreftforeningen

Webinar: Hvordan kan vi som helsearbeidere ta vare på unge pårørende?

Kreftforeningen
Kongens gate, Oslo, Norge
I dette webinaret på Pårørendedagen 2021 skal du få konkrete tips til hva du kan si og gjøre selv i en hektisk arbeidshverdag for at barna eller søsknene til kreftpasientene du møter, skal få det litt bedre. Hva gjør du når den kreftsyke pappaen du møter på jobb, ikke vil at barnet skal få vite at han snart skal dø? Hvordan kan arbeidsplassen din lage et system som gjør at dere bedre fanger opp barn og unge som pårørende? Hvordan kan du ved enkle grep gjøre at barn og ungdom føler seg mer hjemme på det kalde, skumle sykehuset? Hvordan kan du snakke med 4-åringen, 8-åringen og 16-åringen om sykdom og død? Og er det egentlig så viktig? Bruk lunsjen din på å lytte til erfaringer barnekoordinatorer i Haugesund og Oslo har gjort seg i arbeidet med barn og unge som pårørende. Les mer om arrangementet på: https://kreftforeningen.no/vitensenteret/tilbud/webinar-hvordan-kan-vi-som-helsearbeidere-ta-vare-pa-unge-parorende/