Kreftforeningen

Webinar: Hvordan er det å være ung pårørende?

Kreftforeningen
Kreftforeningen, Kongens gate, Oslo, Norge
Noah Gylver (19) var akkurat i gang med sitt siste år på videregående da han fikk vite at faren kom til å dø av kreft. Mens vennene bekymret seg for karakterer og gledet seg til russetid, måtte Noah plutselig forholde seg til sykdom og død. Hva gjør det med deg i en ustabil tenåringstid å vite at du snart kommer til å miste en av dem du er aller mest glad i, og som alltid har vært der? Hvilke tanker og følelser dukker opp, og hva har du aller mest behov for? For Noah som syntes det var vanskelig å sette ord på følelsene, ble det å ta bilder av familien den siste tiden en viktig del av sorgprosessen. Fire dager før begravelsen til faren åpnet fotoutstillingen «Ta tiden», som du kan se i Kreftforeningens Vitensenter fra 17. -26. september. På Pårørendedagen onsdag 22. september kl 17 forteller Noah om utstillingen og om hvordan det er å være ung pårørende. Les mer om arrangementet her: https://kreftforeningen.no/vitensenteret/tilbud/hvordan-er-det-a-vaere-ung-parorende/